fredag 18. januar 2013

Kjøkkenet og endelig gardiner

Kjøkkenet i dag tidlig! 
Endelig har jeg sydd gardiner!
Jeg kjøpte en gardin i 100% bomull og delte den i 4. Billig, men mye jobb. 
Men så ble det koselig da! 

 Og å sy gardiner er noe av det kjedeligste jeg vet. 
Og jeg som jobber med å sy! 
Noe av det verste jeg vet er å legge opp bukser, for ikke å prate om å skifte glidelås! 


 Jeg tror grunnen til at jeg synes det er så kjedelig er at jeg ikke får vært kreativ. 
Det er jo det som er givende med å tegne og lage egne mønstre. 
Å bruke hodet og lage noe som blir som jeg tenkte meg! 
For det er ikke alltid så lett..

På kjøkkenet er det lagt nytt gulv, men luken til jordkjelleren er det ikke gjort noe med. 

Her på gården har vi vært uten vann i snart en uke. (Frosne rør) 
Nå har vi hatt besøk av elektriker, 
så håper vi vannet kommer tilbake snart! 

Alva sa tidligere i dag: "Når det er sommer DA får vi vann"! 
Det er tydelig at barna ikke bryr seg så mye om sånt! 
Og så håper jeg det kommer tilbake LITT før det da..

8 kommentarer:

  1. Koselig kjøkken :) kjedelig med. Frosne rør, alt blir er tungvint da..ønsker deg en flott helg :)

    SvarSlett
  2. Koseleg kjøkken! Her har vi også hatt problem med vatnet denne veka, men har hatt rørleggar på plass, og fått inn tineledning, så no er det litt enklare, heldigvis. Vanlegvis har vi snø her, så då går det fint, men no er det nesten ingenting av det, -og kaldt...Får håpe de får det i orden før sommaren, er litt greiare då ;-)

    SvarSlett
  3. Hei hei :-)
    Så fine gardiner :-) skikkelig koselig!! Men helt enig med deg..å sy gardiner huff ja det er skikkelig kjedelig, men det blir ofte veldig bra da :-)
    Jeg liker sååå godt kjøleskapet deres!!skikkelig fint er det med den fine fasongen. Ett slikt står definitivt høøyt oppe på ønskelista mi :-)

    Håper det løser seg fort med vannet!!! Huff kjedelig og tungvint når slikt skjer! Det er først da en merker hvor avhengig en er av vannet. Krysser fingrene for dere!!

    Må dere ha en fin helg :-)
    Ingrid :-)

    SvarSlett
  4. Gardinen ble veldig fine, og kjøkkenet er jo så koselig og stemningsfullt!
    Så trasig å være uten vann, håper dere får det i orden snart. Litt lenge å vente til sommeren, ja ;-) I Lunden har vi ikke fått vann i kranene enda, og jeg syntes det var tungvint å overnatte der en natt uten vann...
    Ha en fin helg!

    Mona

    SvarSlett
  5. Så flott det blei med gardiner:-)Kjøkkenet er så koselig!! Jeg håper og krysser fingrene for at jobben til e- verket og mer strøm til huset er det som skal til for at vannet kommer igjen. Må kanskje vente på litt varmere dager enn i dag.....Ønsker dere en riktig god helg!

    SvarSlett
  6. Gillar verkligen stämningen i ert kök, det rena träfärgerna står så fint mot textilierna och det vita kylskåpet.

    SvarSlett
  7. Det blei fint, okke som. Men er enig: Gardinsøm er ikke det artigste jeg heller gjør. For meg er terskelen for å hente fram symaskinen dessverre ganske høy, men av og til er det ingen vei utenom og da er det jo egentlig ikke så verst likevel.
    Jeg likte også kjøleskapet deres, hvilket merke er det?

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjøleskapet er fra Gorenje! Vi kjøpte det brukt på Finn.no. Veldig fornøyd med det kjøpet!

      Slett